Nattblogg

Nattblogg... Som vanligt. :)
Borde göra en blogg som heter nattbloggen kanske. Hehe.. Jag har mest tid till bloggandet kvälls/nattetid, så är det.

Tänkte skriva lite om Lördagen.. eller äh vet inte riktigt... känner mig konstig i huvudet, känns att jag har svårt att formulera mig just nu, tröttheten som spökar antar jag.

Kom iaf hem för någon timma sedan från Munktorp. Var där och besökte vänner till min familj.
De har sommartorp där, jättemysigt ställe. Mina föräldrar o min syster var med och så var deras barn där också (dom är jämngamla med mig), så det var jättetrevligt.
Vi var ditbjudna för att baka pizza i deras ugn. En sånn som man kan elda i lllååånnnngggttt in.... ehh, en gammaldags ugn iaf, har bild i kameran så får väl lägga in den i morron så ni förstår kanske. :)
Vedungsbakad pizza blev det iaf, supermumsigt. Hemmagjord deg, och massor med goda råvaror att ha på pizzan. Olika ost sorter, olika svampar, kräftor, kycckling, banan, paprika, annanas, lök mm... super gott blev det och man åt nog så man blev övermätt typ. :)
Jag gjorde två pizzor till mig, dock inte stora, mini om man jämför med en pizzeria pizza, men rätt stora ändå.. haha. :)
Degen på pizzan blev så mkt godare än köpe pizzor när man gjorde i den ugnen. Mysigt var det med.

Amanda o jossan gjorde en liten varsin pizza. De var duktiga hela kvällen.
Amanda var rädd för hunden, men annars gick de bra o så. Amanda tycker INTE om hundar (eller ens katter för den delen), och Jossan älskar både hundar o katter! Hon blev ledsen när de tog undan hunden för att Amanda var rädd.
Har kort på dem med hunden också. Båda barnen var ute alldeles för länge idag, så länge som det var ljust typ, och de inte var inne för att äta eller så. :) Kl va runt 22 när vi stängde igen dörren o de inte "fick" gå ut igen.
Det var en jättefin kväll och skön temperatur var de med. Fick ta på dem fleace jackor nån gång runt halv 10 tiden. Annars hade de bara t-shirts på sig o byxor såklart, haha, men otroligt skönt med sådant här väder i början på Maj.
Dock skulle de visst regna i veckan som kommer, här iaf. Men de behövs också det är så torrt ute och så mkt pollen.

Jaja... dags att sova för mig också snart, jag e ensam vaken. Jossan somnade i bilen på väg hem och jag bar in henne och kunde lägga henne i sin säng och t.om klä av henne skor o jacka + byxan då utan att hon vaknade. Hon måste ha varit trött, amanda vaknade dock när John lade henne i hennes säng. Men sen somnade hon i vår säng efter en liten stund bara iaf så de va ok ändå.
Fick lov att bädda om vår säng för där hade vi rivit ur lakarn i morse för att jossan blötte ner i sängen med sin övefulla blöja..... najsit.

Just de tidigare  på lördagen så var vi ute med Amanda och cyklade. John tog bort stödhjulen på hennes cykel för nu är det dags att hon lär sig att cykla ordentligt. Hon har ju cyklat sen hon var 3 år och var jätteduktig då, nu i år är hon fegare och vill hellst inte cykla alls. Stödhjulen är ivägen typ. Hon cyklar bara snett med dem osv... bättre att hon lär sig nu. Så man kan cykla ordentligt med henne. Väntar vi till nästa sommar inbillar jag mig att hon blir ännu fegare eftersom hon ju blir äldre och äldre... När jag va liten hade jag inte ens stödhjul, typ 25 år sedan(!). Pappa sprang bakom min cykel o höll i pakethållaren tills jag kunde själv... klassiska metoden, eller?
Vi ska iaf försöka med henne så ofta vi kan nu i vår o sommar. Hälst lär de bli varje dag så hon inte glömmer bort sig. Om vädret tillåter... Nåja... får väl se hur lång tid det tar!

NU ska jag sluta skriva för denna gång.. Blir "alltid" långa inlägg när jag väl skriver, kanske skulle skriva oftare så det inte blir så långt att läsa. :) Eller va sägs?

Aja, natti natti på er! Kommentera gärna så jag vet att nån läser!!! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0