Tisdag.

Ensamma hemma med jossan....... Amanda är på väg till Arlanda.
Ja inte själv då utan tillsammans med mormor och morfar, de ska hämta moster som kommer med flyg från Sydney, Australien. Såklart om hon nu är med planet. För det hade visst varit stort strömavbrott i hela Sydney igår kväll och folk hade setat fast i hissar mm och kaos på stan.
Så mamma (min mamma) visste inte om hon var med planet eller inte. Men de lär ju ringa så man får veta när de kommer hem ikväll. Blir det sent har vi bestämt att Amanda ska va hemma från dagis imorgon så hon får ta det lungt.

Amanda var förväntansfull och väldigt glad att få åka tåg till stan först med mormor.  Där skulle morfar hämta upp dem med bilen, han jobbade innan. Så nu är de väl påväg till Arlanda.
Jag stoppade ner äpple och banan i väskan som Amanda tog med sig. Där i hade hon också någon bok och en liten målarbok och några kritor. Så hon skulle ha något att göra. =)
Skojigt för Amanda att få följa med.

Här har jag satt på en diskmaskin och tvättmaskinen sedan vi kom tillbaks... Jossan och John slöar i soffan och barnkanalen är på. Men det är nästan så att jossan somnar istället. Trött tös fast hon har sovit middag.
Jaja hon får nog sova tidigt ikväll med, igår lade vi barnen så jossan sov straxt efter kl 19, och Amanda somnade själv i sin säng straxt innan halv 8 på kvällen. Bra tid.

Nu ska jag fundera ut vad vi ska äta för mat här ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0