Sjuka familjen!

Hej hopp.

Oj va länge sedan det är som jag skrev sist. Hehe... tiden har bara runnit iväg.
De senaste veckan har vi visserligen varit sjuka hela familjen, i magsjuka(!).. så då har jag inte haft nån ork alls att blogga eller knappt varit på nätet ens.
Jag fick den värsta magsjukan av oss alla i familjen. Ska inte gå in nått mer på det men de va inte roligt. Jag har pecis ätit vanlig mat tidigare ikväll, innan ikväll var senast jag åt riktig mat i fredags kväll!
Så det är några dagar sedan. Som tur var så var vi iaf inte sjuka samma dag, vi avlöste varandra typ. Hade nog varit jobbigare om alla va sjuka exakt samtidigt.

... Idag så gjorde Josefine illa sig. Hon kommer att tappa sin tumnagel på högerhand. Pga att hon klämde sig i dörren till vardagsrummet idag. Det blödde ganska rejält. Och det såg inte fint ut så vi åkte ner till vårdcentralen med henne. Fick en tid till en distriktssköterska ganska omgående. Och hon kikade på tummen och bad även en doktor att komma in och titta på den, men allt som kunde göras nu var att linda om tummen och vänta på att nagelbandet ska läka igen och att nageln ska ramla av.
Hon ska ha det omlindat någon dag pga infektionsrisken. Sen så fick hon lite alvedon nu ikväll innan hon somnade.
Hon hade ont både i tummen och i munnen där en tand håller på att komma fram. En utav dem sista tänderna som ska fram. Stackars jossan, vad hon gnällde nu ikväll.

Ja just det, Amanda gjorde ju illa sig på dagis för någon vecka sedan då hon ramlade emot en vagn där dem ställer tallrikar och sånnt efter att dem ätit, sen får barnen hjälpa till att köra tillbaks vagnarna till köket... ja iaf så ramlade Amanda då hon sprang i full fart o samtidigt busade, så hon slog i munnen i vagnens handtag, hårt stålhandtag.... Så ena framtanden förskjöts en liten bit uppåt, och det blev lite svullet. Nu såhär nån vecka senare så är den tanden svart. Eller mörkgrå, kan man säga. Men det är typ som att det blivit blåmärke på tanden tydligen. Iaf så ska vi tillbaks till tandläkaren om en vecka för extra koll. Vi var dit dagen efter amanda gjort illa sig. Då konstaterade dem att amandas andra tänder är på väg fram, en bra bit tydligen. Så hon tappar väl kanske denna tanden snart då.  Om den är död, tanden alltså. Vi får se vad dem säger på besöket. Ska iaf skriva en skaderapport om det. Utifall det skulle bli något i framtiden så är det dokumenterat.
Hon har haft bra ont iaf, speciellt när man borstar tänderna på henne. Stackare.

Kom på att barnen var med J i måndags och klippte håret, i stan hos J's kusin. Var meningen att jag med skulle ha klippt mig men jag var ju fortfarande magsjuk då så blev bara barnen som fick klippa sig och det behövdes.
Jossan hade jättelångt hår och såg knappt någonting. =) Amanda hade också långt hår, men hennes blir ju så lockigt så det märks inte lika tydligt på henne som det gör på jossan, jossan har rakt hår.
Har fotat barnen, före och efter kort så ska lägga upp det här. =)

Nu ska jag nog sovahar blivit sent några dagar nu... som vanligt då. Jag som skulle ändra på det.
Nu skrev jag mycket igen, undrar om någon orkade läsa allt? =)

PEACE! ;D

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Stackare! Tycker verkligen synd om er :/

2009-03-04 @ 01:37:01
URL: http://stephaniejf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0