Jisses

Men gud vad grannarna gapar och skriker, de har bråkat sen kl 23 ungefär och nu är kl tio i 1 på natten. Suck.
Igår fick vi lov att ringa på securitas också pga att de spelade för hög musik runt midnatt. Vi hörde vad et var för text i låten........ Är inte det lite väl högt då? Så brukar dem spela ofta. Tidigare idag stängde jag dörren in till vårt vardagsrum för jag blev störd av deras musik så det gick inte att vistas i vardagsrummet. Man blir ju knäpp.

Men dessa människor verkar vara lite konstiga. Har hört ett och annat om dem, från en säker källa om man säger så om ett jobb - och en av dem kom dit knarkpåverkad... denne fick såklart inte stanna kvar på jobbet mer. Usch, sånna grannar vill jag inte ha, eller iaf inte ha kontakt med. Dem har hejjat ett par gånger iaf och det kan man ju göra. Verkar vara ganska trevliga ändå när de är nyktra och så. Vilket inte verkar vara så ofta dessvärre. Unga är dem med, kanske som mig eller nått sånnt. Och det är ju trisst att det blivit på det viset med dem.
Var bättre när det bodde pensionärer där. Och det tycker alla grannar här som vi har pratat med. Suck. Kan dem inte skärpa sig blir det jobbigt att ha dem här. Alltså de gapar nu så jag hör vad dem säger. Shit.

Tidigare idag så var J på innebandy. Där så skadade han sig så han har gips nu. Om högerhanden/armen.
Men skadorna är självförvållade så.... han dunkade handen i väggen HÅRT när han blev arg på sig själv då han missade bollar när han stog i mål. Hoppas han lärt sig nu att man ska avreagera sig på annat sätt. Jag har föreslagit att han ska tex göra armhävningar eller springa typ 10 varv runt planen istället när han blir så frustrerad.
Hoppas han kommer ihåg det till nästa gång. :-)
Ja i 3 veckor ska han ha gipset. Får se vad dem säger på hans jobb, blir nog inte så lätt att göra det han jobbar med, med en gipsad arm.

Snart ska jag sova. Ska träffa vänner imorgon. Just d, Amanda var hos en kompis nästan hela dagen idag. Dem hade haft jättekul. Hon hade fått mat där också, 2 ggr + mellis. Ätit hade hon gjort med sa mamman och det brukar hon ju göra med god aptit. Denne kompis (en tjej från dagis) ska komma på Amandas kalas med så det blir nog skoj. Och sen ska hon komma hit och leka såklart också när det inte är kalas. Kul för Amanda. Glad för hennes skull att hon är populär bland kompisarna. Hoppas att det fortsätter när dem blir äldre också.
Mina barn är poppulära hos andra vuxna och barn. Och det känns bra. :-)

Nu ska jag kolla in en snabb vända på familjeliv sen sova. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0