Helg, värk, smörgåstårta mm

Åh så skönt med helg, äntligen!
Även fast jag inte gör så supermkt om dagarna just nu så är det ändå skönt med helg. :-)

Maken och barnen kom hem från jobb o dagis vid 16.30 tiden, och då var det bara att sätta igång att göra oss klara för kvällen. Jag hade dessutom glömt att slå in ett paket vi skulle ha med oss så det fick vi göra också.

När dem kom hem så hade jossan kissat ner overallen förresten... hon var utan blöjan i bilen, inte supersmart kanske när hon nästan precis börjat att träna vara utan blöja inne. Men men jag får tvätta overallen imorrn förmiddag, inte mer med det. :-) Igår hade hon kissat på sig på dagis fastän dem hade gått på pottan säkert 3-4 gånger innan dem hade gått in på en annan avdelning föratt göra något, jossan hade inte gjort nått på pottan så dem trodde ju att hon inte skulle göra något på ett tag då. Men tji fick dem, hihi... precis när de kom in dit de skulle så hade jossan kissat på sig. *ttsss*
Sen gjorde hon samma sak här hemma igår kväll också. Hm. Men det gör inte mig något, bra att hon får träna, och det är ju bara att torka upp, sen tvätta det som blir i kläder... tur vi har en egen tvättmaskin. :-D

Idag har jag inte gjort nått annat alls hemma, på dagen alltså. Var till dagis med barnen kom tillbaks hem ca kvart över 10, sen tog jag lite frukost o satt vid datan en stund. Blev bara en liten stund för jag blev så himmla slut och matt i kroppen så jag fick och vilade på sängen. Hmm..... kl va då ca 12. Jag somnade och sov till kl 16!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fatta!!!!
Helt otroligt! Kunde interiktigt förstå att kl hade blivit så mkt när jag vaknade upp med ett ryck. Fick bråttom ju.
Tog en dusch, slängde i mig lite käk, o sen kom ju famijen hem på en gång efter det. Jisses, hela dagen försvann.

Men jag antar att jag behövde den vilan då. Dels har man ju varit magsjuk. Sen så hade jag världens smärta i kroppen igår, så ont har jag aldrig haft, värkte in i benmärgen... o de gör det ju visserligen varje dag, men inte så intensivt som det gjorde igår. Så det måste vara pga värken igår som jag sov så länge idag. Helt otroligt. Hemskt vad värken ställer till med. Och det är ju anledningen också till att barnen är på dagis så som dem är också. Usch. För tillfället iaf.
Jag hade hällre förgyllt dagen på ett trevligare sätt. Om man säger så.

Trevligt fick jag/vi det iaf på kvällen idag då vi var hos mina föräldrar för att gratulera min mamma som fyllde år i onsdags. Min pappa var hemma med, han har fått komma hem helt  från sjukhuset nu, han ska bara dit på besök dagtid ett tag framöver men han behöver ej stanna där längre tider nu. Så himmla skönt!

Iaf så fick vi smörgåstårta +  lite kaffe o kaka sen. Barnen mumsade i sig mkt mat. GI smörgåstårta var det. Mkt god sådan faktiskt. Inhandlad på det lokala bageriet här. Jossan åt så mkt smörgåstårta att hon inte ville ha kaka sen. :-)
Det var vi och några till från vår familj där + goda vänner. Trevligt var det!

Kom hem runt halv 9 och då var det bums i säng för barnen.

Nu i helgen blir det innebandy, besök o kalas hos goda vänner, ev en tur till stallet för att kika på ridlektioner till Amanda.

Nu e det god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0