Hej hej

Hej igen bloggen. Sitter redo för att gå och sova vilken minut som hälst.
Kännde att jag bara var tvungen att klottra lite. Inget viktigt egentligen, men behovet av att skriva av sig finns där...

Dagen blev sisådär. En dag som flöt på ganska bra. Inga större tjaffs eller nått så det var skönt. Dock stördes vi nå otroligt av våra nya "trevliga" grannar. De som flyttat in där ett äldre par tidigare bodde... vi har våra vardagsrum vägg i vägg. Vissa tider på dagen kan vi inte längre vistas i vardagsrummet - det är då grannarna spelar HÖG musik!
Vi hör musiken i hela vår lägenhet. Vi har en 4:a, eller man kan säga en 4,5:a egentligen så det är många rum att vistas i men musiken är där och retar upp ens inre frid, eller nått... suck alltså.
Ungarna skulle försöka slappna av ikväll efter badet och före kvällsmaten. De satt i soffan i vardagsrummet och kollade på barntv. Mmm... de var mer uppspelta än vanligt efter den lilla stunden, ett tag tidigare idag på dagen hörde man inte vad som sas på våran tv i vardagsrummet när grannarna spelade musik. Jisses. Musik brukar spelas här i trappuppgången där vi bor, men detta är extremt. Fler grannar har klagat på dem, J har pratat med en granne som tycker att dem nya verkar vara riktiga nötter. Åh jo... Ikväll vid 22 tiden satt jag och kollade på tv. Plötsligt smäller det till i balkongräcket vi har på sidan i vardagsrummet.... då va de nån som stog där ute och kastade för att få grannarnas uppmärksamhet, personen hade en ölburk eller dyligt som den drack ur. Dessvärre lyckades inte personen få den uppmärksamhet den ville tydligen så han gick runt till baksidan och kastade snöboll superhårt på vårat köksfönster!
Men - Nerd! Ska du väcka våra ungar eller tänkte jag superirriterat! Jag och maken min öppnade faktiskt balkongdörren och fräste åt personen i fråga! Den gick därifrån iaf. Sa inget men slutade iaf att kasta!

Ska man kasta nått för att få nåns uppmärksamhet som man känner så borde man iaf veta att man kastar på rätt fönster eller balkong! Knas, man känner irritationen stiga när dem fortsätter lixom! *pang pang pang* sent på kvällen.... va tusan, mina ungar kan ju vakna! Shit. Jag känneratt jag ganska omgående att jag inte kommer bli vän med de personerna som flyttat in där... suck varför skulle gammlingarna flytta!
Området spårar ur känns det som. Det var bra innan - faktiskt! Så känner jag iaf!

Nån mer som varit med om liknande??

Nu hoppar jag ner under täcket! Natti

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch, låter inte roligt alls, är himla skönt att bo i hus ibland, man kan reta sig på grannar här också men de är ju en liten bit ifrån i alla fall :)

2009-03-10 @ 13:18:34
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0