Blev inget igår

Hej hej.

Nä, blev ingen ny layout upplagd igår kväll. Jag orkade bara inte fortsätta. Så ska göra det ikväll istället.
Måste nämligen rensa datorn sen för den ska in på lagning. Så vill jag ha kvar det jag gjort på designen så får jag se till att lägga ut det. Ska spara endel favoritlänkar osv också ikväll, är själv så då kan jag lika gäran sitta med det.
J ska på möte i hyresgästföreningen. Han är suppleang. Så straxt ska jag slänga in kyckling i ugnen så maten är klar när han kommer hem från jobbet. Han ska iväg igen sen ju bäst att ha ätit då. Blir lite små stress men ja de gör inget.Vi, jag o barnen har ju inget att stressa till iallafall.

I helgen blir det till att flytta!
Ja inte vi då (tyvärr), men vi ska hjälpa mina föräldrar som ska hjälpa min gammla farmor att flytta till ett ålderdomshem. Blir nog bra för henne tror jag, hon gillade lägenheten iaf som hon ska ha. Sen att få mat  varje dag utan att behöva laga den är nog skönt det med. Hon är ändå 87 år så.
Och sällskap får hon ju också bara hon går utanför sin dörr typ. Underhålls lokal fanns det också + restaurang och sånnt. Blir nog perfekt. Nu innan har hon varit på rehab, men innan de bodde hon i en ganska stor 3:a 3 trappor upp utan hiss.. hon gick sällan ut.
Men det blir nog skönt som sagt, både för henne och oss i övriga familjen. Bara det att veta att hon har personal omkrng sig också dygnet runt, utifall det skulle hända något så är ju dem nära.
Ett problem mindre, lixom. (För oss). Alltså menar inte att farmor är ett problem mindre, utan själva situationen som var innan. Återstår bara att försöka få J's gammla mormor att söka sig dit också. Hon börjar också bli i behov av mer hjälp och virrig. Ganska bra pris var det med. 4000 för sjäva boendet, sen om man ville + 3000 för mat i en månad då.
Jaja, inte billigt att bli gammal heller, men om man räknar med det man får just där så är det värt det, för min gamla farmor iaf. Om man ser till helheten. Annars är nog 3000 mkt pengar för mat i en månad för en gammling.  För det är ungefär vad vi lägger ut på det.

Nej nu ska kycklingen in i ugnen! Mums.. :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0