Äppeljuice mot hosta

Hej igen bloggen! :-)
Jaha då var det dags igen för en "mitt i nattenblogg"... jag kan det vid det här laget. hehe. Kanske borde starta en blogg som heter så, typ. Det verkar iaf som om det är min tid att blogga på.

Nåja, idag (eller igår söndag) hände inte så mkt. Amanda hostade i prinsip hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen tills vi kom på att vi skulle köpa äppeljuice till henne. Det är ett tips vi har fått från en läkare vi hade när vi bodde i Västerås. Han kunde det där med krupp hos barn, och sa att den bästa hostmedicinen är äppeljuice. Rumstempererad, inte kall direkt från kylen alltså för då hjälps det inte så mkt. Så J brassade ner till centrum och köpte 4 liter äppeljuice på Ica.
Amanda började pimpla i sig juicen så snart han kom hem och det hjälpte ju!! Efter en timma eller så så hostade hon inte mer, inte på hela eftermiddagen/kvällen. Superbra! Att vi inte kom på det tidigare lixom. Suck.
Nu sover dem små sen länge så gott och hostar inget (än iaf!). Peppar peppar!

Så typiskt att Amanda var så dålig ett tag just idag då hennes kompis ringde och frågade om Amanda ville leka.
Vi sa att dem får leka en annan dag istället. Och jag hoppas att Amanda förblir hostfri ett tag framöver nu.

Ikväll har jag haft problem med laptopen. Den stänger av sig när den blir för varm. Suck. J tror det är något med fläkten, så vi ska ringa imorron ang det. Den stängde av sig 3-4 gånger på rad när jag försökte sätta igång den igen, slutade med att jag fick öppna balkongdörren och stå med laptoppen i handen i dörröppningen för att kyla ner den. Hmmm... Inte så bra att det behövs. Datorn är ju ändå bara 6 månader... ja sen vi köpte den alltså.

Nej usch nu väntar sängen och maken i sängen.. :-D

Kommentarer
Postat av: jenny

hej. som jag jobbar idg så får jag ut 13.000kr om jag inte jobbar extra vilket jag alltid gör. så jag e knappt hemma. på de nya jobbet har ajg en lön på 23.200 får väl ut 16-17.000 + att de e natt så jag e mkt mer hemma. min mån lön ligger på 16.600 + ob. så de e en viss skillnad. o jag e ju sån att jag vill va hemma så mkt jag kan hehe.

så får man även tid till körkortet hehe

2009-03-09 @ 06:36:30
URL: http://jennny.bloggagratis.se/
Postat av: mumari

Jag hade samma problem när jag hade laptop. På min var fläkten trasig och lät som en moppe! Annars är det ganska vanligt att det fastnar damm och sånt inne i fläkten så den inte kan snurra.

Nu har jag bytt till macbook och den fungerar 1000 gånger bättre ;)

2009-03-09 @ 07:22:50
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0