Vad ska man våga äta???

Hjälp säger jag bara. Jag är skeptisk nu till nästan all mat. Allt pga glas. Vad ska man våga laga för mat utan att riskera få glasbitar i  munnen och kanske i halsen??? Nu har det hittats i falukorv och även köttfärs också, står på aftonbladet idag. Jag tycker det är jobbigt faktiskt. Vågar man låta barnen äta, hemma och på förskolan?
Känns hemskt att man inte är där som förälder om dem skulle råka få i sig någon glasbit. Som kanske inte upptäcks i tid. Jag är faktiskt orolig på riktigt. Vem eller vad kan göra så här mot alla som vill äta vanlig mat???
Sånna djurrättsaktivister eller vad då???????????????????????????? Fattar inte alls varför man  vill skada människor så, för det är ju allmänheten som faktiskt kan sada sig om man sväljer en glasbit.
Jag tycker detta ska vara prio 1 att ta reda på orsaken till deta så att något kan göras åt det, nu när det är i flera maträtter än kyckling. (Det var även i pytt i panna också), läs här; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4810931.ab

Hemskt, kyckling kunde man ju enkelt solla bort.. men om det blir i mer olika varor... ja va ska man äta då?

Fler som är irriterade och lite förskräckta nästan???

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, det visste jag inte. Vi kommer dock försöka äta som vanligt hoppas jag. Vet ju ej vad gubben säger. Men masn får väl prata med barnen kanske, så att alla tänker efter.



Sköt om dig! Miss you!

Du, kolla inlägget på min blogg. Blev jätte ledsen över att folk ens kan tänka så om mig, och som tror att man skriver allt om sig, o att dem får rätt bild. Mina dikter tex går väl mkt i svart men jag som person är ju väldigt glad... eller hur! :-)



Hoppas du snart mår bättre! kram

2009-04-03 @ 20:26:50
URL: http://rullstolsmorsan.blogspot.com/
Postat av: Dramaqueen

Ja, det här är verkligen dåligt! Om det går skulle jag köpa mat direkt från någon producent, särskilt när du har så små barn...

2009-04-04 @ 21:47:59
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0