Påsk shoppat

Idag har vi påsk shoppat. Hehe.
Vi började dagen med frukost i köket, alla samtidigt! Rekord. Och mitt i det så ringde min farmor och pratade på i ca 15 minuter om saker jag inte vet någonting om, som hon får ta med min pappa.... och så blev  hon sur föratt jag inte kunde köpa byxor till henne när vi åkte in till stan idag... *hm* Jag vet inte vad hon vill ha för byxor, och jag känner inte till några bra tantaffärer som hon brukar handla på. Dessutom hade vi inte alls tänkt att åka på sånna affärer när vi hade barnen med, brukar inte gå så bra att gå i klädaffärer med två små barn som inte alls gillar affärer... Iaf så sa jag till farmor att nej det kan jag inte göra iaf inte idag, och de är bättre hon gör det tillsammans med pappa som vet var hon vill handla nånstans. Ah min gammla farmor är lite glömsk och så nuförtiden, så hon frågade på nytt om jag inte kunde köpa byxor till henne, å så va karusellen igång igen, + diverse andra saker som hon tog upp 2 ggr till. De räcker om jag svarar ja eller nej typ i samtalet iaf, hon är nöjd om nån lyssnar, oftast iaf.
Men men, man kan inte klandra de gammla, man blir kanske så själv i den åldern (snart 88 år).

Iallafall så kom vi iväg sen och det blev en hel del som vi tänkt och en del som vi inte tänkt... Bla en Softshell jacka till mig, skor till John på ÖB (ja faktiskt ett par bra skor), och en trehjuling till jossan.
Den vi hade som Amanda cyklade på är förstor för jossan, alldeles för stor. Hon är mindre än vad Amanda var i samma ålder. Iaf så hittade vi en bra cykel på Barnenshus i stan så vi slog till. Det var även en sån styr stång bakpå på den trehjulingen med i priset så det gillade vi. :-)
Josefine kan ju inte trampa ordentligt ännu så de blir nog bra, kan vi ut och cykla med båda barnen (om vi går då).
Vi kollade även på en sittvagn till jossan på barnens hus och såg en som vi nog tänker slå till och köpa. En röd brio sittvagn blir det. Fanns rosa också men njäe, röd passar bättre. Eller ska vi ha en rosa vagn???

Jaja, iaf så åkte vi sen till Ica Maxi och handlade påskmat till imorgon. Vi ångrade oss och köpte färdiga köttbullar, vi kännde att vi varken hade ork eller skulle ha tid att laga det imorgon. Även om hemmagjorda köttbullar är godast.
Sen blev de fläskfilé också som vi också ska ha imorgon. Blir nog en god påsk middag! :-) Ja jag får ju inte glömma sillen och äggen. Påskmusten också såklart! Hehe. Sillen hoppar jag dock över själv, den är inte en favorit.

Nu är J i duschen sen ska vi nog ta och slappa framför tv'n och sen sova. Kanske blir en stund vid datan igen innan man lägger sig, brukar ju alltid bli så av nån konstig anledning. :-)

Nu har jag skrivit ett långt inlägg igen, det är jag bra på. *S* Kanske borde börja lägga in lite mer bilder och så också eller vad sägs? Jag har varit lat med det faktiskt och inte har jag orkat fixat designen än heller. Nån som vill hjälpa mig med designen?? Inte för att jag inte kan utan för att jag har ont om tid och är lat. Haha! :-)

Ha en bra kväller och glad påsk!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0