Ny maskin.

Hej hopp igen... dagarna rinner iväg, har lixom inte tid att blogga, typ. :)
Gör det när jag kommer ihåg hoppas ni läser ändå.

Fick veta att vi får en ny tvättmaskin idag. Våran är nämligen trasig. Den strejkar.
Har bara haft den i 2 år, köpt -07 alltså. Inte gammal, dock ett udda märke men dem ska väl inte gå sönder
så fort pga det, den har iaf funkat bra när den ville det.
Kontaktade iaf stället där vi köpte maskinen och så, vi hade iaf 5 års garanti på denna gammla, så de var ju bra.
Iaf så skulle de kolla upp allt ang vår tvättmaskin sen ringa tillbaks. När dem ringde tillbaks visade det sig att de inte hade några reservdelar kvar till den sorts maskin som vi har. Happ. Nu då, tänkte vi?
Dom hörde av sig igen och berättade att vi skulle få en ny maskin likvärdig den vi haft.
Jag hoppas den komemr att ha samma tvättprogram och så också. Det lustiga är att man fick inte lägga pengar emellan för att få en annan dyrare, tex lägga till 1000 kr för att få en man själv ville. Tycker jag är konstigt att man inte fick.
Jaja men nu hoppas jag vi får den fortare än när dem sa för de skulle ta ca 18 dagar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jisses hur ska vi klara oss utan maskin så länge???? Finns visserligen gemensam tvättstuga här, men som idag när vi var ner dit för att boka tid så fanns det inte några lediga längre! Förrens nästa vecka då. Men tillslut fick vi en tid imorron kl 10 iaf, så de får J ta då för jag jobbar ju då.  Ska gå ner imorrn igen sen och kolla om nån lämnat återbud för nån tid i helgen, behöver tvätta mer än 4 maskiner. Har berg med lakarn osv. Dumma tvättmaskin att lägga av nu!! F*N.
Man är beroende av en tvättmaskin när man har småbarn under 6 år, JAG skulle iaf inte klara mig utan en egen!
Ja hoppas som sagt dem fixar fram en fortare till oss. Suck!

I måndags, igår... var john och tog bort gipset hos sjukgymnast i Köping.Troligen kommer han få lov att vara sjukskriven en vecka till efter denna veckan. Fingret är inte bra. Han har övningar han ska göra några ggr / dag så han får väl se till att göra dem då så fingret blir någorlunda bra iaf. Han kommer dock ha problem hela livet med det fingret.
Knogen ser inte bra ut på lillfingret. Hoppas han nu har lärt sig att man ska inte slå hårt i betångväggar...... med flit!

Ny vagn har vi iaf fått tag på. Köpte en för 400:- från några i stan. Den var fin, marinblå och vit, brio sitty blev det.
En enkel sittvagn, mer beöver vi inte till jossan längre.
Har vår andra vagn ute på blocket för 800 kr, hoppas på att få den såld den är bara ivägen iaf. En Carena vagn är det den har varit superbra faktiskt, är ju brio som gör dem vagnarna också har jag hört.
Det som är bra med vår nya sittvagn är att man kan köpa nytt tyg.. klädsel till vagnen, och få ngt coolt med figurer eller så, kostar inte alltför många hundralappar heller har jag sett. Det ska jag göra nån gång sen. Ska fixa en suflett också till sittvagnen, kan va bra att ha när de blåser lite kalla vindar och så. Finns ju att köpa som tillbehör till de vagnarna.
Tror jag är nöjd med den faktiskt. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0