Ljust

Lite väl ljust egentligen för att ha datorn på bordet ute på balkongen... Solen bländar skärmen.
Men det är skönt ute så jag sitter här ändå en stund. Tvättar gör jag under tiden, eller inte jag men tvättmaskinen, haha.. Barnen är ute i lekparken här på gården, John är med dem där.
Nu sitter han och pratar med en granne som är jämngammal med John, micke heter grannen han är sjysst, han har en son som är ungefär som jossan, runt 2 år alltså.

Idag är det lite mer mulet än andra dagar men det är varmt ändå, ca 20 grader.  Solen kikar fram ibland.

Har varit i Köping idag, skulle till kvinnokliniken på köpings lassarett...... dock kom vi 10 minuter sent så jag fick inte komma in till doktorn. suck. men ibland kan man inte rå för hur trafiken är, det var väldigt mkt lastbilar på vägen dit, vid lunchtid med eller straxt före lunch.... Fick en ny tid iaf till den 15 maj. Egentligen skulle man bo där, i Köping alltså. Det är en trevlig mindre stad. Jag växte upp i en by utanför Köping, Munktorp heter den lilla byn... flyttade därifrån med min familj när jag började skolan. fast först var vi i Brasilien då, under tiden vi var där så flyttade dom våra grejer från huset i munktorp till hit i Hallsta. Jaja, svammel, hehe. =)
Ska nog kika runt lite däromkring efter boende iaf.

Blev inga  bilder inlagda igår här på bloggen, var för trött. Men tänkte att jag fixar det ikväll då.
Igår var jossan också väldigt trött. Hon somnade på golvet under bordet i vardagsrummet. Hann inte ens få i sig någon mat, lilltjejen då. Gick inte att få liv i henne och kl var före 6. (på kvällen)... John bar in henne till sin säng så fick hon sova trodde hon skulle vakna senare på kvällen men hon sov hela natten till kl 7 i morse.
Så imorse åt hon mkt frukost. =) 2 portioner gröt slevade hon i sig. Sen fick hon duscha för det hann vi inte göra igår då eftersom hon somnade, hon var smutsig lite varstans efter att hon varit ute o lekt.

Amanda gungar just nu... uh det är så man blir rädd... hon ska gunga så fort och högt som möjligt! Jämt! Det är visst det som gäller nu. Hehe. Hög fart! Hönsmamma som man är... suck. Får väl vända bort huvudet.=)

Ska sätta igång lite potatis snart... ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0